Deze auto is rijdend uitgevallen en heeft nooit meer willen starten. De auto is in Gronsveld, Beek en uiteindelijk in Heerlen bij een Mercedes Specialist geweest waar wij in ieder geval nog nooit eerder van gehoord hebben.
Volgens diverse monteurs: De abs pomp is stuk, de computer van de versnellingsbak is stuk, de SAM- module is stuk.
Nu er 3 garages naar gekeken hebben willen wij ook onze blik er op werpen. Voor ons wordt het nu natuurlijk ook interessant . Xentry aan de auto en beginnen met uitlezen. Het valt op dat de auto diverse fouten heeft op de CAN-bus, ook valt op dat de auto geen communicatie heeft met de ABS module en de versnellingsbak. Daar waar onze kennis in autosleutels nu handig naar voren komt controleren we de vrijgave van de startonderbreker. Deze bestaat uit meerdere autorisaties van verschillende modules. Als er een module in de autorisatie kring mist krijgt de auto zijn vrijgave niet. De startmotor gaat dan ook niet rond. Duidelijk, het gaat dus ergens mis in of naar de versnellingsbak. Op de scope zien we dat de can-bus in orde is en er druk heen en weer gecommunniceerd wordt maar de versnellingsbak blijft verdacht stil. De massa klopt, HEY, de versnellingsbak mist zijn 12V+. De kabelbreuk is hersteld en deze auto rijdt weer rond.